lauantai 6. elokuuta 2011

Ruokapöydän lasi - arghh!

Ruokapöydän lasi toimitettiin meille vihdoin eilen. Asensimme sen saman tien - ja huomasimme, että se on liian suuri!

Mitta kädessä tarkistin kumpi falskaa, lasi vai pöytä. Vastaus oli pöytä.

Lasi tilattiin Iskun kotisivujen ilmoittamien tarkkojen mittojen mukaan, ja kyllähän sitä olettaa, että pöytä silloin myös on ilmoittamien mittojen kokoinen. Meillä koko heittää pöydän leveydessä, jonka pitäisi olla 950 mm, mutta onkin himpun verran alle 930 mm. Toisin sanoa lasi menee molemmilta puolilta reilun senttimetrin pöydän reunan yli.

Soitin Isku-myymälään, josta pöytä ostettiin, ja lähetin perään reklamaation sähköpostitse. Reklamaatiossani viittaan sekä Kuluttajaviraston kirjelmään virheellisestä tavarasta ja virheen hyvityksestä että kuluttajauojalain kohtiin §13 ja §18. Myymäläpäällikkö palaa lomiltaan maanantaina ja odotan siis vastausta ensi viikon alussa. Katsotaan miten menee...

Anyway, onhan se lasi hienon näköinen pöydän päällä ja sekä ulkonäkö että toiminnallisuus vastaavat odotuksia. Suosittelen siis lämpimästi pöytälasin hankkimista Airisto-pöydän suojaksi, mikäli ei halua käsitellä kaunista puupintaa - mutta tarkista pöydän mitta ennen lasin tilaamista. (Meillä se ei ollut mahdollista, koska pöytä oli vielä toimittamatta, kun lasia tilattiin.)


Ostin ihan kukat itselleni pöytälasin juhlistamiseksi - samalla sain vihdoin raivattua pöydällä lojuneet paperi- ja tavarakasat.

9 kommenttia:

  1. Olipa osuva kirjoitus - olin juuri viikolla katsellut tuota kierrätyspuupöytää! Vaihtoehtona olisi JUVI:n lankkupöytä. Saapa nähdä. Kiitos kumminkin vinkistä!

    VastaaPoista
  2. Hyvältähän se näyttää! :) Pitääpä meidänkin tilata tuo lasi JA mitata meidän pöydän tarkat mitat. Kokeiltiin pöydän alle myös eri öljyämisvaihtoehtoja, mutta mieleistä ei oikein löytynyt.. Pelkkä lasi taitaa siis riittää!

    Hyvä, että laitoit reklamaation vetämään! Toivottavasti se myös tuottaa tulosta. :) Oikeastaan en keksi syytä, miksi eivät ottaisi tästä vastuuta. Kyseessä on kuitenkin kallis tuote ja virheestä aiheutunut kalliiksi koitunut moka (oletan, ettei lasilevy ole kovin halpa..)

    VastaaPoista
  3. Ei se lasi maksanut kuin 300 euroa. Harmitus on hintaa suurempi... Varsinkin, kun on uusi talo ja uudet kalusteet ja kaikki on mietitty vimpan päälle - ja sitten pöytälasin kanssa tapahtui näin :(

    Mutta odotellaan siis ja katsotaan, mitä myymäläpäällikkö vastaa. Aika monta tuhatta euroa ko. firmaan on laitettu, koska pöytä ei ollut ainoa kaluste, joka sieltä ostettiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä tiedoksi myöhempi kirjoitukseni Iskun myymäläpäällikön positiivisesta suhtaustumisesta asiaamme: http://projekteistaisoin.blogspot.fi/2011/09/lisaa-lasia-ja-vahemman-kaivuria.html

      Poista
  4. Hei,

    hieno pöytä! Meillä on varaus vetämässä samasta pöydästä ja ajattelimme myös teettää lasin sen päälle. Olisin kiinnostunut siitä, kuinka monta milliä lasinne on paksuudeltaan? Kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Anonyymi,

      Anteeksi, ettei huomanut vastata viestiisi aiemmin.

      En ikävä kyllä muista lasin paksuutta, olisikohan ollut 6 mm. Ilmoitin lasitehtaalle kaikki muut mitat sekä käyttötarkoituksen, jonka jälkeen he suosittelivat lasin laatua (karkaistu) ja paksuutta.

      Poista
  5. Valitusta ja reklamaatiota vaan. Sen suomalaiset osaavat. Sitten ihmetellään, miksi täällä kaikki on niin kallista.
    Eihän tietenkään kannattanut itse ottaa mittanauhaa käteen ja tarkastaa mittoja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Anonyymi,

      Olet oikeassa siinä, että nykypäivän kuluttajat osaavat pitää puoliaan. Eräät jopa niin hyvin, että sitä voi rinnasta petokseksi (esim. käytetty tavara palautettu "käyttämättömänä" tai miksei esimerkkinä voisi myös ottaa vakuutuskorvausta, jota vaaditaan kaunistelemalla tai suoraan valehtelemalla tapahtuneesta.)

      Meidän tapauksessa kyse olis mielestäni kuitenkin ihan asiallisesta korvausvaatimuksesta, jonka sekä me kuluttajana että Isku tavaran toimittajana hoidimme asiallisesti ja oikeassa järjestyksessä. Kyseinen lasi nimittäin tilattiin ennen pöydän saapumista meille (eli en voinut tarkistusmitata pöytää) Iskun ilmoittamien mittojen mukaan.

      Poista
  6. Tuollaisen lasin tarvitsisin itsekin kiireen vilkkaan sillä pöytämme pinta on käsittelemätöntä puuta joka imee kaiken itseensä. Tuo lasi ainakin näyttää hyvältä:)

    VastaaPoista

Kiitos, että jätät viestin! Luemme mielellämme iloisia tervehdyksiä, vinkkejä ja neuvoja!